Monday 25 November 2013

From Zero To Hero

Siapa Zero? Siapa Hero? Tetiba je tajuk macam tu kan.

Mungkin ada yang tahu, dan mungkin ada yang tidak tahu.

Hero adalah nama seekor kucing yang istimewa.

Beliau dianiaya.

Dua kaki hadapan beliau dipotong.

Boleh bayangkan betapa seksanya kucing tanpa dua kaki hadapan.

Seksa, sangat seksa.

Saya pernah menonton kisah Hero di dalam tv, jadi saya mengikuti kisah beliau.

Sedang meneliti News Feed, terlihat satu post.

Hero mati. T.T

Saya menonton video yang dibuat oleh Papa Hero.

Dua tiga saat menonton dan saya menangis T.T

Ya Allah, sedih sangat melihatkan video Hero semasa hayatnya.

Tak mampu menahan airmata T.T

Mudahan semua manusia lebih mengasihi semua makhluk Allah biarpun binatang.

Semoga kisah ini membuka mata semua orang.

Mungkin saya terlalu rindukan Shiro jagaan saya dan kucing-2 di rumah T.T

Semoga Allah mengasihi kita sebagaimana kita mengasihi makhluk ciptaanNya.




-budakbaeksangat-

No comments:

Post a Comment

KopyKanan milik pengemudi nakhoda kami